Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
– państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

05 znak uproszczony kolor biale tloNIMIT 1536 x768 912x485

Serdecznie zapraszamy na niezwykłe wydarzenie, jakim będzie prezentacja opery Henry'ego Purcella The Fairy Quinn w ogrodach Willi Lentza w Szczecinie. Pragniemy przedstawić Państwu znakomitych solistów, którzy wezmą udział w autorskiej wersji dzieła przygotowanej przez dyrektora artystycznego Fundacji - Pawła Osuchowskiego.

Ingrida Gápová - sopran

ingrida gapova

Urodziła się na Słowacji. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku sześciu lat, grając na fortepianie. Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W repertuarze operowym artystki znajdują się m.in. partie: Zuzanna „Wesele Figara” W.A. Mozarta (Opera Bałtycka Gdańsk, Warszawska Opera Kameralna), Pamina „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta (Opera Bałtycka Gdańsk, Warszawska Opera Kameralna), Zerlina „Don Giovanni” W.A. Mozarta (Słowacka Opera Narodowa SND, Warszawska Opera Kameralna), Despina „Cosí fan tutte” W.A. Mozarta (Warszawska Opera Kameralna), Barbarina „Wesele Figara” W.A. Mozarta (Teatr Wielki Warszawa, Opera Bałtycka Gdańsk), Semiramide „Semiramide riconosciuta” L. Vinciego (II Festiwal Oper Barokowych 2016 Warszawa), Mařenka „Sprzedana narzeczona” B. Smetany (Divadlo Moravsko-Slezké Ostrava), Małgosia „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka (Opera Nova Bydgoszcz), Xenia z Borysa Godunowa M. Musorgskiego (Teatr Wielki Warszawa), Micaëla „Carmen” G. Bizeta (Opera Bałtycka Gdańsk), Belinda z Dydony i Eneasza H. Purcella (Opera Nova Bydgoszcz), SHE „The Sudden Rain” A. Nowaka (Teatr Wielki Warszawa – prawykonanie). W 2016 zadebiutowała w Finlandii z zespołem Helsinki Baroque Ensemble Orchestra (HEBO) pod batutą Aapo Häkkinena i w październiku 2015 wzięła udział w tournée po Europie z orkiestrą Filharmonii Narodowej, podczas którego wykonywała partię solową z IV Symfonii G. Mahlera pod batutą Jacka Kaspszyka. W 2015 została laureatką Selma D and Leon Fishbach Memorial Prize at the 2015 London Handel Singing Competition. W 2013 zdobyłą III nagrodę w kategorii operowej oraz 5 nagród specjalnych (wśród nich za najlepszą interpretację utworów W.A. Mozarta) na 48. Międzynarodowym konkursie Antonína Dvořáka w Karlowych Warach (Czechy). Z zespołem Goldberg Baroque Ensemble nagrała dla Sarton records światowe premiery „Christmas Cantatas of 18th century Gdańsk” (2010), „Lent Cantatas of 18th century Gdańsk” (2011), “Passio Christi” J.B.C. Freislicha (2012) i „The Gdańsk Baroque Cantatas” (2015). Dwie ostatnie płyty zostały nominowane do Nagrody Muzycznej fryderyk (2013 i 2016). „Secular Cantatas” J.B.C. Freislicha (2020), „Sacred Music” J.V. Medera (2020) – nominacja do Fryderyków 2021.W kręgu zainteresowań artystki znajduje się także repertuar współczesny. Zaowocowało to jej prawykonaniem „Spoon River Anthology” autorstwa kompozytora Aleksandra Nowaka i artysty multimedialnego Adama Dudka. Utwór został wykonany podczas otwarcia 56. edycji festiwalu Warszawska Jesień w 2013 r.

Volodymyr Andrushchak

Volodymyr Andrushchak

Ukończył studia w Wołyńskim Państwowym Liceum Kultury i Sztuki w Łucku na Ukrainie w klasie dyrygentury chóralnej. Naukę kontynuował w Lwowskiej Narodowej Akademii Muzycznej im. M. Łysenki w klasie dyrygentury chóralnej.  Podczas studiów jako chórzysta i chórmistrz współpracował z następującymi chórami: Chór Kameralny „Gloria”, Halicki Chór Kameralny , Zespół Ukraińskiej Muzyki Cerkiewnej „Kalofonia”, Zespół Muzyki Dawnej „A Capella Leopolis”.  W 2011 r. otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP „GAUDE POLONIA”. W ramach stypendium studiował  w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, pod kierunkiem prof. Marka Toporowskiego. W latach 2012 do 2014 pracował w zespole solistów miasta Katowice „Camerata Silesia”. Studia wokalne ukończył  w 2016 roku w  Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie prof. Bogdana Makala. Dalszą naukę śpiewu kontynuował na wydziale wokalnym w Hochschule für Musik und Theater München, która ukończył w 2018 roku. Brał udział w kursach mistrzowskich w zakresie wykonania muzyki epoki baroku prowadzone przez Petera Kooja i Petera Harvey’a.

2008-2024 Fundacja Akademia Muzyki Dawnej
ontwerp en implementering: α CMa Σείριος