Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
– państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

05 znak uproszczony kolor biale tloNIMIT 1536 x768 912x485

Laura i Pavo

Koncert Baroque moresca to spotkanie z wybitnymi artystami, solistami Croatian Baroque Ensemble: Laurą Vadjon - skrzypce barokowe i Pavao Mašićem - klawesyn.

Niezwykle interesujacy program koncertu wypełnią dzieła mistrzów baroku zestawione ze współczesnymi kompozycjami inspirowanymi tą epoką. Wydarzenie będzie także okazją do prezentacji brzmienia historycznego instrumentu, na którym gra Laura Vadjon, jakimi są skrzypce Giovanniego Battisty Guadagniniego z 1751! To bodaj pierwsza w Szczecinie prezentacja oryginalnego instrumentu pochodzacego ze słynnego warsztatu lutniczego.

08.10.2021 godzina 18:00
Gmach Główny Muzeum Narodowego w Szczecinie
ul. Wały Chrobrego 3
Baroque moresca
Laura Vadjon- skrzypce barokowe
Pavao Mašić- klawesyn
Soliści Croatian Baroque Ensemble (Chorwacja)

Laura Vadjon to wybitna chorwacka skrzypaczka, jedna z inicjatorek historycznego nurtu stylistycznego i czołowa postać muzyki dawnej w Chorwacji. Jest dyrektorem i koncertmistrzem The Croatian Baroque Ensemble (Hrvatski Barokni Ansambl), zespołu założonego w 1999 roku i odnoszącego znaczące sukcesy w przywracaniu pamięci o zapomnianych kompozytorach, jak i interpretacji dzieł mistrzów epoki baroku i oświecenia. Laura współpracuje z najważniejszymi postaciami światowej sceny barokowej grając z wieloma zespołami w raju i zagranicą (Zagrebački solisti, L'arte del mondo, London Handel Players, Florilegium, Le Concert Spirituel). Jest członkiem zespołu The London Handel Orchestra, występując na liczących się festiwalach w Wielkiej Brytanii. Jako solistka i kameralistka bierze udział w licznych koncertach i projektach nagraniowych specjalizując się w interpretacjach dzieł włoskich wczesnego baroku oraz arcydzieł Haendla i Mozarta. Grę artystki cechuje wyrafinowana i subtelna barwa, poparta rozległą wiedzą o stylistyce i sztuce barokowych afektów. Gra na oryginalnych historycznym instrumencie zbudowanym przez słynnego włoskiego budowniczego instrumentów smyczkowych Giovanniego Battistę Guadagniniego w 1751 roku. Laura Vadjon jest laureatką wielu prestiżowych nagród i wyróżnień muzycznych, występowała dotąd w przeszło 20 krajach europejskich oraz w Azji i Ameryce Południowej. Od 1995 roku jest profesorem Akademii Muzycznej w Zagrzebiu prowadząc klasy  muzyki kameralnej i interpretacji muzyki Dawnej. Jest także dyrektorem artystycznym jedynego w swoim rodzaju wydarzenia muzycznego w Chorwacji Korčulanski barokni festival. Swoją postawą i zaangażowaniem promuje brzmienie muzyki dawnej inspirując swoim entuzjazmem muzyków, studentów i publiczność.

Pavao Mašić jest chorwackim organistą i klawesynistą, którego grę cechuje głęboki artyzm, wirtuozeria poparta niezwykłą kulturą i erudycją. Ukończył studia muzyczne w Zagrzebiu, Lozannie i Freiburgu pod kierunkiem mistrzów Keia Koito, Boba van Asperena, Toona Koopmana Laurence Cummingsa, Christopha Rousseta. Jest zdobywcą Grand Prix organowego konkursu bachowskiego w Lozannie (2006) oraz uczestnikiem licznych kursów mistrzowskich. Od 1999 roku jest tytularnym organistą kościoła św. Marka w Zagrzebiu posiadającego nieprzerwane muzyczne tradycje od 1359 roku. Pavao regularnie koncertuje w całej Europie a także w Izraelu i Ameryce Południowej, będąc jednocześnie profesorem Akademia Muzycznej w Zagrzebiu. Jest także promotorem sztuki organowej w Chorwacji organizując festiwale i kursy mistrzowskie z udziałem światowej sławy wirtuozów. W repertuarze Pavao znajdują się arcydzieła miary Die Kunst der Fuge J.S. Bacha czy La Nativite du Seigneur O. Messiaena. Artysta ma na swym koncie liczne nagrania solowe i kameralne obejmujące muzykę dawną i współczesną, w tym dzieła swoich poprzedników, organistów kościoła św. Marka w Zagrzebiu Anđelko Klobučara i Franjo Dugana, kompozytorów działających w XX wieku.

2008-2024 Fundacja Akademia Muzyki Dawnej
ontwerp en implementering: α CMa Σείριος